11:52 Плануються зміни в Митному кодексі |
Зовсім нещодавно було прийнято новий Митний кодекс України, який набере чинності 01.06.2012 р., а у Верховній Раді вже з’явився законопроект (N 10452 від 11.05.2012.р.), який, окрім змін до Податкового кодексу, передбачає також ряд коректив і до самого Митного кодексу. І так про все по черзі. Вищезгаданим законопроектом передбачаються зміни до ПОДАТКОВОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ, направлені на приведення норм податкового законодавства у відповідність з нормами нового МКУ. Серед іншого, в Податковому кодексі пропонується дещо відкоригувати норми, що регулюють особливості оподаткування ПДВ та акцизним податком ряду операцій. Зокрема, планується внести наступні зміни до особливостей оподаткування ПДВ: 1. Уточнити порядок визначення бази оподаткування для товарів, які ввозяться на митну територію України, послуг, які поставляються нерезидентами на митній території України та повністю в новій редакції викласти статтю, що встановлює особливості визначення бази оподаткування для товарів, які ввозяться на митну територію України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, у несупроводжуваному багажі та для товарів, які ввозяться на митну територію України фізичними особами у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі (ст. 191 ПКУ). 2. Переглянути операції, які підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою, операції, що не є об’єктом оподаткування, та операції, що звільнені від оподаткування. Зокрема, законопроектом передбачено, що: 1) за нульовою ставкою оподатковуються операції з вивезення товарів за межі митної території України у митному режимі експорту, реекспорту (якщо товари поміщені у такий режим відповідно до п. 5 ч. 1 ст 86 МКУ), безмитної торгівлі, вільної митної зони. Наразі, нульова ставка встановлена лише для операцій з експорту товарів (супутніх послуг); 2) не є об'єктом оподаткування операції з: - ввезення на митну територію України, вивезення за межі митної території України незалежно від обраного митного режиму товарів, митна вартість яких не перевищує еквівалент 100 євро; - ввезення на митну територію України у несупроводжуваному багажі, на адресу одного одержувача в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях, на адресу одного одержувача протягом однієї доби у міжнародних експрес-відправленнях: а) для фізичних осіб - особистих речей, фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 300 євро; б) для юридичних осіб - зразків товарів у кількості до 3 одиниць одного найменування, сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 300 євро; - ввезення на митну територію України фізичними особами у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі товарів (за винятком підакцизних), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент: а) 1000 євро, що ввозяться фізичними особами через пункти пропуску через державний кордон України, відкриті для повітряного сполучення; б) 500 євро та/або сумарна вага яких не перевищує 50 кг, що ввозяться фізичними особами через інші пункти пропуску через державний кордон України, ніж відкриті для повітряного сполучення; 3) звільняються від оподаткування операції з ввезення на митну територію України фізичними особами товарів, визначених п. 10 ст. 374 МКУ (даною нормою встановлено перелік товарів, що звільняються від оподаткування митними платежами). 3. Повністю в новій редакції викласти статтю, що регулює особливості оподаткування операцій при переміщенні товарів через митний кордон України в залежності від обраного митного режиму. Що стосується змін до особливостей оподаткування акцизним податком, то пропонується наступне: 1. Відкоригувати норму щодо звільнення від оподаткування акцизним податком операцій з ввезення підакцизних товарів (продукції) на митну територію України, якщо при цьому не справляється ПДВ у зв'язку з розміщенням товарів у митних режимах: транзиту, митного складу, знищення або руйнування, відмови на користь держави, безмитної торгівлі, тимчасового ввезення, переробки на митній території України, реімпорту, вільної митної зони. 2. Уточнити порядок обчислення податку з товарів, які ввозяться на митну територію України. Зокрема, планується встановити, що у разі втрати товарів, що перебувають під митним контролем у митних режимах, в яких надано звільнення або умовне звільнення від оподаткування, нецільового використання цих товарів або закінчення строків знаходження товарів в таких митних режимах, суми податку, що підлягають сплаті, визначаються, виходячи з об'єктів оподаткування, бази оподаткування та ставок цього податку, що діяли на момент подання митної декларації при розміщенні у відповідний режим (наразі таке правило передбачено лише для випадків порушення умов розміщення підакцизних товарів у митних режимах магазину безмитної торгівлі та переробки на митній території України). При цьому, окрім суми податку потрібно буде сплатити ще й пеню, розраховану з дня надання звільнення від оподаткування . 3. Виключити окрему статтю, якою встановлено п орядок обчислення податку в разі тимчасового ввезення на митну територію України та переміщення через митну територію України транзитом підакцизних товарів (ст. 219 ПКУ). Крім цього, в Податковому кодексі також пропонується: - привести у відповідність з митним законодавством терміни "магазин безмитної торгівлі", "вільна митна зона", виключити поняття "супутні послуги"; - визначити Митний кодекс України як закон, який встановлює правила оподаткування товарів митом; - у зв’язку з втратою чинності Законом України "Про Єдиний митний тариф" (N 2097-ХІІ від 05.02.92 р.), привести у відповідність норми щодо звільнення від сплати ПДВ операцій із ввезення на митну територію України товарів, коди за УКТ ЗЕД яких були визначені у ст. 19 вищезазначеного Закону. Окрім змін до Податкового кодексу, у Прикінцевих та перехідних положеннях законопроекту N 10452 також передбачаються зміни до МИТНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ, якими, серед іншого, планується: 1. Відкоригувати порядок підтвердження країни походження товару. Зокрема, передбачається, що у разі ввезення товару на митну територію України сертифікат про походження товару має подаватися обов'язково: - на товари, до яких застосовуються преференційні ставки ввізного мита; - на товари, ввезення яких з відповідної країни регулюється кількісними обмеженнями (квотами) чи іншими заходами регулювання зовнішньоекономічної діяльності; - якщо це передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана ВРУ. 2. Удосконалити процедури декларування митної вартості товарів та контролю з боку митних органів за правильністю її визначення. Зокрема, митним органам планують надати право звертатися до митних органів інших країн із запитами щодо надання відомостей, необхідних для підтвердження достовірності заявленої митної вартості. 3. Встановити перелік предметів, при переміщенні (пересиланні) яких у міжнародних поштових та експрес-відправленнях у пунктах пропуску через державний кордон України не застосовуються заходи нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності та наступні види контролю: санітарно-епідеміологічний, ветеринарно-санітарний, фітосанітарний, екологічний та радіологічний. Такими предметами планується визначити кореспонденцію, поштові листи та листівки, літературу для сліпих, друковані матеріали, міжнародні експрес-відправлення документального характеру, особисті речі та товари, які не є об'єктом оподаткування митними платежами відповідно до ст. 234 МКУ (наразі передбачається, що вищезазначені спрощення діятимуть для усіх товарів). 4. Переглянути правила оподаткування митними платежами товарів, що переміщуються (пересилаються) у міжнародних поштових та експрес-відправленнях (ст. 234 МКУ). Зокрема, планується встановити окремі правила оподаткування для пересилання особистих речей фізичних осіб та зразків товарів (за винятком підакцизних) для юридичних осіб, а саме: 1) для фізичних осіб: - пересилання особистих речей, якщо їхня сумарна фактурна вартість не перевищує еквівалент 300 євро, не є об'єктом оподаткування митними платежами; - пересилання особистих речей, якщо їхня сумарна фактурна вартість перевищує еквівалент 300 євро, але не перевищує еквівалент 10 000 євро, оподатковуються ввізним митом за ставкою 10% та ПДВ за ставкою, встановленою ПКУ (базою оподаткування для таких товарів є частина їх сумарної фактурної вартості, що перевищує еквівалент 300 євро); - пересилання особистих речей, якщо їхня сумарна фактурна вартість перевищує еквівалент 10 000 євро, та товарів (за винятком підакцизних), що не є особистими речами, незалежно від їх сумарної фактурної вартості оподатковуються ввізним митом за повними ставками та ПДВ за ставкою, встановленою ПКУ; 2) для юридичних осіб: - пересилання зразків товарів (за винятком підакцизних) в кількості, що не перевищує 3 одиниць кожного найменування, якщо їх сумарна фактурна вартість не перевищує еквівалент 300 євро, не є об'єктом оподаткування митними платежами; - пересилання зразків товарів (за винятком підакцизних), якщо їх кількість перевищує 3 одиниці кожного найменування та/або сумарна фактурна вартість перевищує еквівалент 300 євро, оподатковується ввізним митом за повними ставками і ПДВ за ставкою, встановленою ПКУ. Вищезазначені правила передбачені лише для випадків переміщення (пересилання) на адресу одного одержувача (юридичної або фізичної особи) в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях та на адресу одного одержувача (юридичної або фізичної особи) протягом однієї доби у міжнародних експрес-відправленнях. 5. Скоротити з трьох до одного року строк, на який громадянам-нерезидентам дозволяється тимчасово ввозити на митну територію України (тобто без сплати митних платежів) яхти та інші плавучі засоби для дозвілля та спорту, призначені для особистого користування. 6. Скасувати можливість створювати в місті Києві магазин безмитної торгівлі, призначений для обслуговування членів дипломатичного персоналу дипломатичних представництв іноземних держав в Україні та членів їх сімей. 7. Вдосконалити норми щодо притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил. Зокрема, пропонується конкретизувати відповідальність перевізників, які будуть нести її за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу документів, що містять неправдиві відомості (ст. 483 МКУ), виключно у випадках, коли ці відомості стосуються кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, а перевізниками не вжито заходів щодо перевірки правдивості зазначених відомостей, або якщо у разі неможливості такої перевірки перевізником не внесено відповідного запису до міжнародної автомобільної накладної (CMR). Така норма надає можливість перевізникам уникнути відповідальності за недостовірні дані, які вказуються відправником товару. 8. Встановити, що зміни до МКУ можуть вноситися виключно законами про внесення змін до Митного кодексу України. Ця норма є цікавою тим, що сам законопроект, який передбачає це правило, уже її не виконує, оскільки зміни до Митного кодексу містяться лише у його Прикінцевих та перехідних положеннях. Ось такі новації очікують нас з дня набрання чинності новим Митним кодексом України у разі прийняття розглянутого законопроекту. ------------------------ Проект Закону "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо узгодження деяких норм податкового і митного законодавства" (N 10452 від 11.05.2012 р.) |
|
Всего комментариев: 0 | |